Tuesday, October 12, 2010

Hey Tuesday :)

Tepat pukul 6.45, aku tiba di wad yang ditetapkan..Agak payah gak tuk aku menyesuaikan diri di hospital baru, environment yang berbeza.. first procedure yang aku lakukan ialah mandikan bayi..Betulla kata madam,ape yang kita praktis di skill lab dengan yang real situation lain...yela anak orang la katakan..kang jadi pape kang,aku gak yang susah..excited la time mandikan eventhough ada sikit2 mistake tu..hehehe and aku gak dpat cuci berak baby...ia simple dari cuci berak orang dewasa..


Hari ini juga, aku sangat bertuah kerana berkesempatan untuk menyaksikan detik2 yang sangat indah~~~iaitu saat kelahiran bayi secara vacum...:)
Memang tersentuh bila tgok moment tu,mak sedaya upaya meneran untuk push out baby dengan sepenuh tnaga..~~teringat plak agaknya mcam tu la mak aku time lahirkan aku secara normal....saat 19 tahun yang lepas.... Aku juga berkesempatan melihat doktor memberi injection kepada patient tu di tempat '#$$$##' ...'macam sakit je rase!' ble aku tgok cara doktor tu inject..tapi rase sakitnya...hanya tuhan yang tahu....


Di samping itu,aku dpat melihat bagaimana doktor lakukan mrp ( manual removal placenta)..hmmm...pro jew doktor tu tarik......


Hari ini aku bengang la gak walaupun aku tak tunjuk depan2...dahla ta pat procedura nak wat...3 kali aku turun kat xray department wat xray kaki baby tu...dah la aku kna pgang kaki baby tu ngan pakai baju yang berat tu...hmmm....tak pew...myra sabar lah...........~_~


oklah diari..tangan aku dah sakit..lain kali la aku sambung yerk! ;P



No comments:

Post a Comment