Wednesday, October 20, 2010

duri ranjau kehidupan


Ya allah! aku memanjatkan rasa syukur padamu..atas segala kau kurniakan padaku. suka duka kau tunjukkan padaku..aku mohon padamu ya allah! tabahkan lah atiku menerima dugaanmu..sekian lamanye rasa ini terkubur di hati..kau hapuskan lah perasaan ini, ya allah!..perasaan yang telah lama dihanyut ditelan dek zaman. Biarlah ia sebagai kenangan terindah bagiku..meskipon,rasa ini diibaratkan duri yang menikam kalbu..




Oh dunia..betapa indahnya jika hidup ini penuh warnawarni kegembiraan,kebahagiaan tanpa perlu rasa terseksa, tanpa ada pengorbanan...Aku tahu tuhan itu maha adil n saksama..Aku redha kalau ini ketentuannya..Untuk aku menghargai n menghayati erti kehidupan ini...




Sahabat? dimana kamu di saat aku memerlukan mu... di manakah letaknya erti persahabatan? saya tak mengungkit pape yang pernah saya lakukan untuk kamu..di saat kamu susah...di saat kamu senang..atau di saat kamu memerlukan pertolongan..ye sahabat.. saya sentiasa di sisi kamu...n saya tak mengharapkan pape dari kamu.. saya hanya harap awk menghargai saya sebagai seorang sahabat kamu..


Ye sahabat.. maybe, kite punye tak sama perwatakan...ye saya akui..saya yang jenis serius..n sometimes,kalau saya masuk air boleh tahan gak! haha ;) tapi saya mengharap awk mengerti sape saya n saya nak awk tahu saya tak pernah simpan pape di ati ni... cuma saya cukup terkilan ngan sikap kamu semua...




Saya harap kite sama2 bermuhasabah diri kita....nilai diri kite mcmne...ambil iktibar bersama...Buang yang keruh, ambil yang jernih....insyaallah...Wasalam....

No comments:

Post a Comment